افزایش سرعت رشد مو با این ۳ عصاره

افزایش سرعت رشد مو با این ۳ عصاره

تنها با برخی خوراکی های دم دستی خود می‌توانید ماسک مویی بسازید که رشد موهایتان را چندین برابر می کند.

 

به گزارش افکارخبر، متخصص پوست نشان داده‌اند که ریزش مو به طور ۵۰ تا ۱۰۰ رشته در روز هیچ جای نگرانی نداشته و امری کاملا طبیعی است. با این حال ممکن است که شدت ریزش مو بسیار زیاد باشد که غالبا ریشه در بیماری آلوپسی در افراد دارد.

با این وجود امروزه برای یک مرد ۳۰ ساله یک پدیده طبیعی و شایع تلقی می‌شود که برخی عوامل چون استرس، رژیم غذایی نامناسب و اختلالات هورمونی در آن دخیل هستند.

این مقاله به شما راههای درمانی خانگی را ارائه می دهد که به وسیله آن می توان از ریزش مو پیشگیری کرده و رشد آنها را چندین برابر کرد بسیاری از مواد خوراکی و غذایی که در اکثر آشپزخانه‌ها یافت می‌گردد اهمیت حیاتی داشته و می‌توانند باعث تقویت رشد موها شوند.

تخم مرغ

این ماده غذایی غنی از گوگرد، پروتئین و مواد معدنی می باشد، که در روند رشد مو بسیار اثرگذار است همچنین تخم مرغ حاوی سلینیوم،‌روی، آهن، ید و فسفر است که مصرف آن با روغن زیتون تاثیر بیشتری دارد.

برای استفاده کافی است یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را بر روی پوست سر خود قرار دهید اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مخلوط بر روی سر شما بماند، سپس آن را بشویید.

سیر و پیاز

گوگرد ماده معدنی است که میزان تولید کلاژن را افزایش داده و برای رشد مو بسیار مفید می‌باشد.

گفتنی است که سیر و پیاز یکی از غنی‌ترین منابع گوگرد به شمار می‌روند که در بسیاری از داروهای معمولی تحریک کننده رشد مو یافت می‌شوند.

برای استفاده می‌توانند ۴-۵ حبه سیر را ریز کرده و با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی حرارت قرار داده تا به جوش آید. پس از سرد شدن آن را بر روی سرخود ریخته و به آرامی ماساژ دهید. برای نتیجه دادن بهتر بایستی این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

با استفاده از آب پیاز نیز می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید به طوری که مایع آن را ۱۵ دقیقه بر روی سر ریخته و سپس شستشو دهید .

نارگیل

یکی از مناسب ترین مواد برای تقویت موی سر نارگیل است که قادر است سلامت موها را تضمین کرده و میزان رشد آنها را بالا ببرد.

شیر نارگیل سرشار از مقدار زیادی مواد معدنی چون آهن و پتاسیم، پروتئین‌ها و چربی می‌باشد که مصرف مکرر آن موها را تقویت کرده و در برابر شکستن مقاوم می‌سازد.

برای استفاده کافی است مقداری آب را با این شیر مخلوط کرده و شب هنگام بر روی مکانهایی از سر خود که ریزش بالایی دارند قرار دهید سپس صبح روز بعد آن را بشویید انجام مکرر این کار مانع از ریزش موها می‌شود.


اشتراک گذاری

افزایش سرعت رشد مو با این ۳ عصاره